30. okt. 2010

..ser meg i auga og sa eg ska leite..

..gå ut på vidvank og finne att deg...En tekst i en vakker sang. Med mye meining mellom linjan. Vi brukere av Tonsåsen er vel ofte ute og leiter etter "deg". Finne seg sjæl er det også noen som sier. Noen ganger blir jeg overrasket når jeg slår av en prat med venner og bekjente. Noen med samme utfordring som meg selv, og noen med andre typer utfordringer i livet. Jeg ser disse menneskene gjennom mine øyne, lager meg mine oppfatninger og tror jeg er en kjempegod menneskekjenner. Kor feil kan man ikke ta. Disse flotte menneskene som jeg beundrer for deres kunnskaper og humor. Det viser seg noen ganger at de danser som en klovn uten scene, også de sårbar der innerst. Redd for å knytte vennskaps og kjærlighets bånd. Redd for å miste og redd for det av helt feil grunn. Æ velga å gi dere disse ord..sagt av en bekjent, med de vakreste trekk og imponerende kunnskap.. "Om dere alle kunne se dere selv slik JEG ser dere, så hadde dere hatt det lettere med dere selv..." E det ikke vakkert sagt..og så sant!! Vi skal alle tenke litt i revers..korsen ser vi på hverandre..korsen ser jeg på meg selv.. Gå ut på vidvank og finne att MEG :-)

2 kommentarer:

  1. tårevåte øyne....:) takk for ordan her inne..

    SvarSlett
  2. Takk sjøl Monica for at du leser, og ser ting med dine øya, føle med ditt hjerte..

    SvarSlett